Сторінки

З історії закладу, етапи розвитку

У кожної людини є своя маленька Батьківщина.

                        Ми різні – і це наше багатство!

                                                                          Ми разом – і це наша сила!
   
    Школа – це осередок мрій, радості, дитячого сміху, юності, краси, романтики, амбіцій, науки, творчості, перспектив і перемог. Усі стежки – від шкільного порога .Початок усіх професій – у шкільному кабінеті. Ключі до всіх духовних скарбів світу – у шкільного вчителя. І так день за днем, рік за роком, десятиріччя за десятиріччям.
    Безперечно, 29 років для історії – це термін невеликий, а для закладу освіти – пора розквіту. Якщо літаʹ, прожиті колективом КУ Сумська СШ №29, м. Суми, спроєктувати на події та людські долі, то вийде велика і цікава оповідь.
    Історія нашої школи бере початок з 1993 року. У непростий час становлення Української держави в живописному районі міста Суми на березі річки Псел виросла нова будівля, яку не так просто було здати в експлуатацію. Тож закладу довелося пройти тернистий шлях відкриття та розбудови. Згодом у швидкому ритмі забилося ,,серце” школи, педагогічний і учнівський колективи якої активно долучилася до здорової конкуренції між закладами освіти міста.
    Скільки всього бачили за ці роки шкільні стіни: перші поразки й перемоги, заохочення і критику, гордість за виконання доручень і радість спілкування з однокласниками, міцну дружбу й першу закоханість — усе, з чого складається шкільне життя.
    А розпочиналося все так.
    1 вересня 1993 року було вкомплектовано 7 перших класів школи № 29, які почали навчання в стінах школи № 17.
    8 жовтня 1993 року - уведено в дію перший блок закладу – початкову школу. Учні молодших класів сіли за парти в нових кабінетах середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів – школи мистецтв №29, міста Суми. Іншим довелося зачекати.
    У 2004-2005 навчальному році заклад змінив назву. Нині – це Комунальна установа Сумська спеціалізована школа I-III ступенів №29, м. Суми, Сумської області.
    Є в українській мові стародавнє слово ,,зачинатель” — людина, з якої починається гарна справа, добре діло, чудова пісня . В історії нашого закладу таким ,,зачинателем” можна назвати надзвичайно цікаву особистість, творчого керівника Гоман Ірину Андріївну – першого директора школи.
    Сьогодні креативний і потужний колектив педагогів трудиться злагоджено й сумлінно. То й не дивно, адже штурвал шкільного ,,корабля” у вмілих і надійних руках талановитого директора —Рогової Віри Іванівни, яка очолює заклад понад 17 років.
    Під вітрилами дитинства летить у майбутнє сучасний лайнер Комунальної установи Сумська спеціалізована школа I-III ступенів №29, м.Суми, Сумської області. Одного з кращих освітніх закладів міста, який виділяється поміж інших високим творчим потенціалом учнів та педколективу, відповідальністю та вимогливістю до своїх обов’язків й процесу навчання, увічливістю й толерантністю, дружніми стосунками з батьками, високим рівнем заходів, що проводяться в стінах школи й за її межами. Позитивний імідж нашого закладу стимулює попит на освітні послуги, які він надає, сприяє його популярності і підвищує конкурентоспроможність.
    КУ Сумська СШ №29, м. Суми – це співдружність педагогів, учнів і батьків, об'єднаних метою створення комфортних умов для отримання знань, освіти.
    Наш заклад – це школа прекрасного минулого і цікавого майбутнього, де завжди працювали і працюють висококваліфіковані творчі вчителі і навчаються талановиті учні. Нині в ній функціонує 6 кафедр, 3 методичні обʼєднання, 5 відділів, 2 відділення.
    Наш заклад - потужний мистецький та освітній центр міста, що забезпечує індивідуальне просування в освіті кожного учня, його всебічний повноцінний розвиток згідно з природними задатками.
    Педагогічний колектив школи, до складу якого входять професійно компетентні фахівці — представники різних жанрів та видів мистецтва, наявність відповідної матеріально-технічної бази уможливлюють інтенсивний розвиток творчої, конкурентоспроможної особистості учня й учителя на основі інтеграції загальної та художньо-естетичної освіти, поглибленої підготовки обдарованих і здібних дітей, їх оптимальної самореалізації.
    Система організації позаурочної художньо-творчої роботи з учнями будується в школі за трьома напрямами: музична та вокально-хорова діяльність; літературна та театральна діяльність; хореографічна діяльність, образотворча та декоративно-прикладна діяльність.
    На базі закладу проводився регіональний науково-педагогічний експеримент „Розвиток і формування творчої особистості в умовах навчально-виховного комплексу естетично-гуманітарного профілю”. За результатами дослідно-експериментальної роботи спроєктовано та запроваджено в практику модель школи-комплексу, яка забезпечує інтенсивний розвиток творчої, конкурентноспроможної особистості на основі інтеграції загальної та художньо-естетичної освіти.
    Учителі предметів художньо-естетичного циклу розробили зміст 64 навчальних програм профільних естетичних курсів, які схвалено для використання Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
    З 1 вересня 2018 року заклад працює в умовах Нової української школи, бо саме з початкової ланки почалася реформа шкільної освіти. НУШ – це школа, до якої з радістю поспішають діти: тут прислухаються до їхньої думки, навчають критично мислити, не боятися висловлюватися. Наші молодші школярі талановиті, ерудовані, демократичні й розкуті.
    Школа має не тільки багате минуле, творче сучасне, а й широкі перспективи розвитку. Така впевненість ґрунтується на високому професіоналізмі вчительського колективу, на багаторічних традиціях, сучасних методиках виховання, тісній співпраці з випускниками, батьками. Учителі нашого закладу завжди пам’ятають, що мета сучасного вчителя – ошляхетнювати душі, виховувати людину нового покоління.
    Успішна школа – це і співпраця з батьківською громадськістю. Тісний зв’язок з батьками та щире спілкування дають можливість ефективно вирішувати концептуальні питання навчання й виховання дітей.
    Школа співпрацює із закладами вищої освіти: Сумським державним університетом, Сумсь­ким національним аграрним університетом, Сумським державним педагогічним університетом ім. А.С. Макаренка, Сумським фа­культетом Київського Національного університету культури і мис­тецтв.
    Наші випускники – люди різних професій, які прославляють свою альма- матір власними досягненнями, талантами, відданою працею, добрими і навіть героїчними вчинками.
    Девіз нашої школи: ,,Мрій і твори!” У житті кожного завжди є місце для творчості. Творити можна і самих себе. Завжди знайдеться нескорена вершина, не пройдена дорога, незвідана межа. Завжди є місце краще, ідея – грандіозніша, а мрія – вища.     Тож творімо! Усе дуже просто і надзвичайно складно. Усе, що нам необхідно робити, - лишатися вірними самому собі і своїй справі. Адже долаючи труднощі, сходячи на нові вершини, ми стаємо кращими.

Етапи розвитку


    1993 рік – середня школа № 29,

  1995 рік – навчально-виховний комплекс, школа мистецтв: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29,

    2004 рік – Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 29, м. Суми, Сумської області,

    2009 рік - Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №29, м. Суми, Сумської області.
    По проєкту заклад освіти розрахований на 1200 учнів, на сьогодні у 58 класах навчається 1655 учнів, яким дають ґрунтовні знання 138 педагогів. Серед них 2 учителі-методисти, 43 – зі званням «старший учитель»; 64 - учителі вищої категорії, 24 - спеціалісти 1 категорії, 20 - спеціалісти 2 категорії, 27 - спеціалісти та педагоги з неповною вищою та бізовою вищою освітою, які впроваджують інноваційні педагогічні технології, здійснюють компетентнісний підхід до формування змісту та організації освітнього процесу.
    За час існування закладу зі стін школи вийшли 35 медалістів.
 З метою реалізації поставлених завдань у закладі укомплектований склад учителів загальноосвітніх та мистецьких дисциплін. Створена належна матеріально-технічна база, що відповідає сучасним вимогам: кабінети інформатики, хімії, історії, світової літератури, музики, художньої культури, театрального мистецтва, хореографії, хоровий клас. Працюють 2 спортивні зали, у яких учні зміцнюють своє здоров’я не тільки на уроках фізичної культури, а й у спортивних гуртках, секціях з футболу та легкої атлетики.

Основні напрямки діяльності

    Педагогічний колектив КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №29, м. Суми, Сумської області працює над проблемою «Розвиток творчого потенціалу учнів через упровадження методик особистісно і компетентнісно-зорієнтованого навчання, педагогіки партнерства з метою забезпечення умов для особистісного розвитку і урахування індивідуальних особливостей учнів, набуття навичок взаємодії само- і взаємооцінювання, рефлексії».
    У закладі визначена українська мова навчання, запроваджено поглиблене та профільне вивчення предметів художньо-естетичного циклу з 3 по 11 класи, гуманітарного та природно-математичного циклів з 8 по 11 клас, функціонує 4 відділення різного мистецького профілю: музичне, хореографічне, театральне та художнє, до складу яких входять учні класів відповідної спеціалізації. Працюють предметні гуртки, студії, клуби.
    Спроектована та запроваджена в практику модель школи-комплексу, яка забезпечує інтенсивний розвиток творчої, гуманістичної, конкурентноспроможної особистості на основі інтеграції загальної та художньо-естетичної освіти, поглибленої підготовки обдарованих і здібних дітей, їх оптимальної самореалізації, дає можливість дітям отримати безперервну художньо-естетичну освіту та продовжити її на різних етапах навчання й складає основу для подальшої самоосвіти й виховання, має відкритий характер, широкий простір для вдосконалення, відродження сучасних інноваційних технологій.
    У 2015 році відповідно до рішення регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації навчальних закладів при Департаменті освіти і наука Сумської обласної державної адміністрації заклад визнано атестованим з відзнакою за рівнем впровадження повної загальної середньої освіти, рівень освітньої діяльності - "високий".

Основні показники результативності діяльності закладу

    Адміністрація закладу будує кадрову політику таким чином, щоб кожен учасник освітнього процесу відчував себе дієвою частиною спільної справи, адже важливо, щоб педагоги розуміли, що від результатів їхньої роботи залежить успіх та рух вперед. Учителі закладу постійно підвищують свій професійний рівень, відвідуючи міські та обласні методичні проєкти.
    За останній 5 років педагоги закладу стали учасниками 175 заходів, узяли участь у роботі 202 вебінарів, діляться своїми наробками на сторінках періодичних видань. Матеріали 92 вчителів надруковані у виданнях Всеукраїнського, обласного та міського рівня. 6 вчителів стали переможцями фахових конкурсів. На базі закладу проведено 18 міських та обласних заходів. Учителями-предметниками розроблено та схвалено МОН України 68 профільних програм для використання у спеціалізованих загальноосвітніх навчальних закладах. Педагоги беруть участь в експертній комісії з апробації підручників.
    Вихованці закладу протягом року здобули 360 перемог. Із них: 102 - міжнародні, 150-всеукраїнські, 56 - обласні, 7 - регіональні, 38 - міські, 7 - відкриті конкурси. За п'ять років 3358 учнів школи взяли участь у міжнародних, всеукраїнських конкурсах „Кенгуру”, „Колосок”, „Лелека”, „Левеня”, „Геліантус”, „Бобер” з математики, української мови, інформатики, біології, фізики, англійської мови, історії.
    Заклад забезпечений 165 комп’ютерами і ноутбуками, 22 мультимедійними комплексами, залучено ліцензійне базове програмне забезпечення, використовуються Internet – технології в навчально-виховному процесі та управлінській діяльності, функціонує шкільний веб-сайт.
    За останні чотири роки 24 класи початкової школи впроваджують Державний стандарт початкової загальної освіти, нові програми, концепцію „Нова українська школа”. Створено сучасний освітній простір, а саме переоблаштовано класні кімнати з визначенням осередків, придбано меблі, парти, лавки, пуфи, жалюзі, килими, навчально-методичне забезпечення, багатофункціональні пристрої, ламінатори, смарт - дошки, ноутбуки.
    Заклад є базою для проведення міських, обласних, всеукраїнських заходів. На базі закладу проведено Всеукраїнський науково-практичний семінар „Реалізація потенціалу предметів художньо-естетичного циклу у формуванні компетентного випускника ЗНЗ” (2017 р.) та міжрегіональний науково-практичний семінар „Актуальні тенденції вивчення філологічних дисциплін в умовах реалізації концепції НУШ” (2018 р.). Педагогічний колектив ділиться своїми напрацюваннями з курсантами художньо-естетичних предметів Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Школа учасник проекту „Онлайн школа. Управління школою і E-lerning платформа”, співпрацює із закладами вищої освіти міста (Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка, Сумський Державний університет).
    Учні 1-4 класів працюють за виховною програмою "Добрик крокує планетою".
    У 5-7 класах діє учнівське самоврядування, засноване на роботі ініціативної групи. У 8-11 класах - учнівське самоврядування. У закладі функціонує студія образотворчого мистецтва „Палітра”, яка має звання „Зразковий колектив”, Зразковий вокально-фольклорний колектив „Дивоцвіт”.

Основні проблеми закладу


    Заклад знаходиться у стані будівництва. Потребує демонтажу басейн, добудови підвальні приміщення, футбольне поле та прилегла територія.